Heeft u een schade gemeld? Hoe nu verder?
Ondanks dat de storm van 18 januari was voorspeld, waren de kracht en de gevolgen daarvan enorm. Het was de zwaarste storm in 10 jaar en volgens het KNMI de op 6 na zwaarste storm in Nederland ooit. Dit heeft geleid tot een enorme hoeveelheid schademeldingen. Van beperkt tot zeer groot en ingrijpend.
Wij doen er alles aan om al deze meldingen te verwerken en expertisebezoeken zo snel mogelijk in te plannen. Er zijn door ons extra collega’s ingezet, zowel in het veld als op de kantoren. Mogelijk is er al een expert bij u op bezoek geweest, of heeft u al telefonisch contact met iemand van ons gehad.
Is er nog geen contact geweest?
Het kan voorkomen dat er nog geen contact met u geweest is voor het maken van een afspraak. Wij zetten alles op alles om dit alsnog zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. U wordt door ons benaderd voor het toezenden van gegevens over uw schade, of om een afspraak te maken voor een expertisebezoek.
Wat kunt u wel alvast zelf doen?
Als maatregelen niet kunnen wachten, dan kunt u deze (laten) nemen. Documenteer wel alles goed (offertes en/of facturen), en zorg voor duidelijke foto’s van de situatie, waaruit de noodzaak van de al genomen maatregelen blijkt. Let op: door u gemaakte kosten worden niet automatisch ook (volledig) door uw verzekeraar betaald. De dekking of het eigen risico op uw polis kunnen leiden tot verschillen.
Tot slot
Nadat de schade is opgenomen en de omvang daarvan met u is afgestemd, zal de schade door ons op een zo kort mogelijke termijn aan uw verzekeraar worden gerapporteerd. De schade wordt vervolgens binnen de grenzen van de polis bepalingen met u afgewikkeld. Ook uw verzekeraar zal te maken hebben met heel veel schademeldingen, waardoor mogelijk ook de uiteindelijke afhandeling iets langer op zich laat wachten dan normaal. Wij vragen uw begrip hiervoor.